Loading...
tr usd
USD
-0.02%
Amerikan Doları
38,48 TRY
tr euro
EURO
-0.16%
Euro
43,82 TRY
tr chf
CHF
0.19%
İsviçre Frangı
46,82 TRY
tr cny
CNY
0.07%
Çin Yuanı
5,29 TRY
tr gbp
GBP
-0.69%
İngiliz Sterlini
51,36 TRY
bist-100
BIST
-1.59%
Bist 100
9.078,43 TRY
gau
GR. ALTIN
-0.26%
Gram Altın
4.094,75 TRY
btc
BTC
0.16%
Bitcoin
94.398,41 USDT
eth
ETH
-0.56%
Ethereum
1.787,80 USDT
bch
BCH
0.64%
Bitcoin Cash
366,15 USDT
xrp
XRP
-2.17%
Ripple
2,19 USDT
ltc
LTC
-2.26%
Litecoin
83,61 USDT
bnb
BNB
-0.37%
Binance Coin
598,78 USDT
sol
SOL
-0.23%
Solana
145,98 USDT
avax
AVAX
-2%
Avalanche
21,14 USDT

Çin menşeili araçlara yüzde 40 zam Temmuz’da yürürlüğe giriyor

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Çin menşeili araçlara getirilen yüzde 40 oranındaki ek vergiler temmuzda yürürlüğe giriyor.

Daha önce yapılan düzenlemelerle Çin’den getirilen elektrikli otomobiller için yüzde 40 ek vergi getirilmişti. Yayınlanan son kararlarla vergi kapsamı içten yanmalı motorlar dahil tüm yakıt türlerini kapsayacak şekilde genişletildi. Bu şekilde Çin’den ithal edilen her bir araçtan yüzde 10 gümrük vergisi ve yüzde 40 ek vergi olmak üzere toplamda yüzde 50’lik bir vergi alınacak.

TRT Haber‘den Sertaç Aksan’ın haberine göre Ticaret Bakanlığı, ek vergi uygulaması hakkında yaptığı açıklamada, uluslararası anlaşmalar, tüketici güvenliği, kamu sağlığının korunması, yurt içine yatırımların özendirilmesi ve cari açığın düşürülmesi gibi nedenlerle bu adımı attığını duyurdu.

Çin, Türkiye’ye otomotiv ihracatında bu satışlar sonrası 12’nci sıradan 3’üncü sıraya yükseldi. EBS Danışmanlık tarafından hazırlanan rapora göre Türkiye ile Çin arasında otomotiv ticareti 1 milyar dolara ulaştı. Türkiye’den Çin’e giden araç sayısı sıfırken, Çin’den gelen araç sayısıysa her gün artıyor. Bu verilere göre 1 milyar dolarlık ticaret hacmi Çin lehine.

Ek vergi uygulamasının nedenlerinden biri de Çinli otomotiv yatırımcıların üretim yeri olarak başka ülkeleri tercih etmesi. Çin’in yatırımlarını Türkiye’ye yapmamasından dolayı bu ek verginin getirildiği tahmin ediliyor.

Uzmanlar ek vergi uygulaması sonrasında Çinli yatırımcıların ya pazardan çekileceğini ya da vergilerin bir kısmını cebinden karşılayacağını düşünüyor. Ama pazardan çekilme ihtimali oldukça düşük. Çünkü satış rakamları Çin’in hedeflediğinin de üzerinde.

Çinli markalara getirilen ek vergiler sonrası fiyatlarına zam yapmayan üreticilerin de bu düzenleme sonrası fiyatlarını güncelleyeceği ve yeni zamların kapıda olduğu görüşü yaygın.

Diğer yandan otomotiv üreticilerinin zam yapabilmeleri için önlerinde aşmaları gereken iki sorun var. Birincisi ellerindeki stokların bitmesi gerekiyor. Bir diğeriyse 7 Temmuz itibarıyla yürülüğe girecek olan araçlarda güvenlik donanımı düzenlemesi. Bu sebeplerle yeni dönemde satılamayacak güvenlik standardı düşük eski tip araçların elden çıkarılması şart.

Otomotiv pazarının daraldığı bugünlerde özel tüketim vergisi (ÖTV) gelirleri de düşüyor. Piyasada beklenti, devletin vergi gelirindeki bu düşüşe engel olmak için ÖTV matrahında bir güncelleme yaparak dilimi daha aşağı çekmesi yönünde.

diken.com.tr

0
be_endim
Beğendim
0
dikkatimi_ekti
Dikkatimi Çekti
0
do_ru_bilgi
Doğru Bilgi
0
e_siz_bilgi
Eşsiz Bilgi
0
alk_l_yorum
Alkışlıyorum
0
sevdim
Sevdim
Sorumluluk Reddi Beyanı:

Pellentesque mauris nisi, ornare quis ornare non, posuere at mauris. Vivamus gravida lectus libero, a dictum massa laoreet in. Nulla facilisi. Cras at justo elit. Duis vel augue nec tellus pretium semper. Duis in consequat lectus. In posuere iaculis dignissim.